Sorting by

×

מה כל מנהלת HR חייבת לדעת על תופעת ה- Over-Employment

כשכל העולם היה בסגר שבועות ארוכים, נולדו מקצועות חדשים, התרופפו גבולות בין בית לעבודה וגם לא מעט עובדים מצאו את עצמם עם עודף זמן פנוי וביקוש ליכולות שלהם על ידי מעסיקים ולקוחות מחוץ לארגון שהם עבדו בו.

הגדרה יבשה של over-employment עובד.ת "מוכר.ת" שעות למעסיקים או לקוחות אחרים בתחום שבו יש לו מומחיות או עבודה שאינה דורשת לקום מהספא ומתבצעת בנייד האישי, כאשר המעסיק הראשי שלו ב day-job לא מודע ולא מעודכן.

בין אם מדובר במשרה חלקית נוספת, עבודות פרילאנס או פיתוח תשוקות לקריירה נוספת, העבודה ההיברידית שבה נעלם הפיקוח ההדוק על נוכחות העובדים, הגבירה את התעוזה בצד העובדים.

הזמן שנחסך בנסיעות ופקקים לכל כיוון, מינוס שיחות מסדרון, איפשרו לעובדים שאינם רתומים או מממשים את עצמם מספיק, לבחור להשקיע אנרגיה במקומות אחרים מחוץ לארגון, בתשלום וללא סיכונים גדולים מדיי.

הנה 5 טיפים לטפל בעובד בנחשד בהעסקת יתר:
——
1. פיקוח ובקרה מצד המנהלים חשובים גם בתקופה זו, הנחו את המנהלים לעבוד לפי לוחות זמנים ברורים, ולבדוק ביצוע משימו 2. דחופות ולא דחופות באופן קבוע.
3. תקשורת פתוחה והכרות אמיתית בין מנהלים לעובדים, ככל שיש יותר קשב, יש יותר סיכוי לעלות על התופעה.
4. פיתוח והזדמניות צמיחה, בעיקר במשרות התחלתיות בשכר נמוך. אולי ממשרה אחרת בארגון תתאים לעובד יותר ותרתום אותו חזרה לארגון.
5. קחו אותם לשיחה ותוודאו איתם מה מצבם הכלכלי, האם הם מרגישים בטוחים, האם העבודה מספיק מעניינת להם.

ואם כל זמן לא עובד, אולי כדאי לתת לו ללכת. עובד לא מחובר, שמשקיע את הזמן בדברים אחרים,
פוגע בתפוקה, יוצר מרמור בצוות וגורם יותר נזק מתועלת.

עוד כתבות