Sorting by

×

10 מונחים שכל מנהלת תקשורת ארגונית חייבת להכיר

תקשורת ארגונית היא הדרך שבה הארגון מנהל את האינטראקציה בין המנהלים/ות לעובדים/ות. ארגונים ותיקים עשויים לחשוב כי דרך התקשורת שבה הם מתנהלים היא מספיקה וטובה כיוון שכלל עובדי ועובדות הארגון כבר מורגלים להשתמש בה, אבל היום יותר מתמיד, בעידן משתנה בלי הפסקה, חשוב לראות תקשורת ארגונית ככזו שמתאימה את עצמה כל הזמן בהתאם לפלטפורמות הקיימות ולקהלים המשתנים בארגונים. 

למול סוג התקשורת שעשוי להשתנות בתדירות גבוהה, יש את המונחים הלא משתנים, שתקפים לתקשורת ארגונית וגם לתחומי HR נוספים, כל עוד מקפידים למדוד ולעקוב אחרי התוצאות של הפעולות שמבצעים (אנחנו ממליצות תמיד למדוד! רק ככה מתקדמים). אלה המונחים שכל מנהלת תקשורת ארגונית חייבת להכיר:

A/B testing: בחינת שתי גרסאות לאותו תקשור / הודעה כדי לגלות איזו מהן עובדת טוב יותר.
למשל, אותו המייל, ולו לתת שני נושאי מייל שונים, או להכניס שני באנרים / לינקים שונים כדי לבחון מי מהם מוביל לאחוזי פתיחה / הקלקה  גבוהים יותר. 

CTA (הנעה לפעולה): הפעולה שנרצה שהקהל יבצע. למשל כפתור "להרשמה הקליקו כאן". 

Engagement/מעורבות: כל אינטרקציה שיצרו העובדים עם הממשק או הפרסום. לייקים, תגובות, שיתופים, הערות וגם הקלקות. אחוז מעורבות ארגוני עומד על כ 30% 

מדד כמותי: נתונים שניתן לספור כמו סטטיסטיקות, שיעורי הקלקות, שיתופים וכו'. 

מדד איכותי: נתונים שמבטאים מידע סובייקטיבי, כמו ראיונות אישיים, שאלות פתוחות, דיונים. 

שיעור המרה: אחוז העובדים שהשלימו פעולה רצויה מתוך סך הנכנסים. לדוגמה, תוכן מותאם אישית באפליקציה המשרדית יוביל לשיעור המרה גבוה יותר. 

Impressions התרשמויות: מספר הפעמים הכולל שעובדים צפו בתוכן המתוקשר. כאן יספרו כלל הפעמים שהתוכן נצפה, כלומר גם מקרים שבהם עובדים נכנסו יותר מפעם אחת. 

 Unique Clicks/Impressions קליקים/התרשמויות ייחודיים: מספר העובדים שביצע פעולה מסוימת. כלומר כל עובד שלחץ על לינק או יצר אינטרקציה עם התוכן נספר פעם אחת, גם אם ביצע את הפעולה יותר מפעם אחת. 

 Total clicks/shares: סך כל ההקלקות או השיתופים שבוצעו ע"י כלל העובדים יחד, כולל אם עובדים ביצעו פעולות יותר מפעם אחת. 

נטישה: אחוז האנשים שמפסיקים את השימוש בתקשורת דרך אותה הפלטפורמה לאורך זמן. .הפסקת השימוש היא למשל הסרת אפליקציה משרדית, או מחיקת מיילים.

מעקב אחרי הנתונים הוא חשוב, וחשוב לא פחות לעקוב אחרי אותם נתונים ולהראות עקביות במדדים שבהם משתמשים. אם מטרת היעד של הארגון היא להעלות את המעורבות של העובדים, התמקדו בכך ובחנו אפשרויות שונות כדי לקדם את המטרה הזו.

מדידה היא חלק בלתי נפרד מהתפקיד, וגם אם לפעמים הנתונים בירידה, חשוב להתייחס לזה כחלק מהדרך. למידה והוצאת מסקנות, גם אם אלו מסקנות לשיפור, עשויה להיות דווקא דלת הכניסה שלך לשדרוג הקריירה! אז אל תשכחי למדוד 🙂

עוד כתבות