Sorting by

×

6 מונחים שאתם חייבים להכיר במיתוג מעסיק

התחלתם להתעניין במיתוג מעסיק? לא בטוחים מה בדיוק זה אומר?
בדיוק בגלל זה הכנו לכם מילון מונחים בסיסי במיתוג מעסיק שחשוב שתכירו:

Employer Brand – מותג מעסיק זו זהות או תפיסה של הארגון ש“זהו מקום טוב לעבוד בו“ בעיני עובדים, מועמדים, עובדים לשעבר, לקוחות, ספקים וכו‘. זהות זו מתקיימת מרגע הקמת הארגון ללא קשר אם יש השקעה וניהול מיתוג מעסיק, משאבים ותקציבים או לא. לכל ארגון יש מותג חיובי, שלילי, חלש או בלתי נראה. ניהול והשקעה במיתוג מעסיק אמורה לשפר ולחזק את המותג מעסיק לאורך זמן. מקור להשראה

Employer Branding – מיתוג מעסיק הוא תהליך אפיון, ניהול והשבחה של מותג מעסיק כ"מקום שטוב לעבוד בו" כלפי קהל יעד רלוונטי בניהם עובדים, מועמדים, עובדים לשעבר, לקוחות וספקים. המונח מיתוג מעסיק קיים מ-1990 לפני עידן האינטרנט להמונים ולפני רשתות החברתיות. אחרי משבר כלכלי עולמי ב-2008 ,התחזקות הכלכלה הגלובאלית ותקופת קורונה אינטנסיבית, ניתן להגיד בבטחון ש: מיתוג מעסיק הוא ניהול והשבחה של מסרים חיובים אודות הארגון בשילוב הצעת ערך (EVP) ותרבות ארגונית ייחודית.
ניהול מיתוג מעסיק מתבצע בשני נתיבים מקבילים: נטיב פנימי לחיזוק מיתוג מעסיק פנימי ומחוברות עובדים. נטיב חיצוני ברשתות החברתיות לעזור במאמצי וגיוס טאלנטים.  

דוגמא לקריאטיב מיתוג מעסיק של "שמיר"

Employer Value Proposition – EVP – הצעת ערך ייחודית לעובד או מועמד חדש, ההצעה כוללת אתגר מקצועי שניצב במקום הראשון, תגמול כלכלי תחרותי, סביבה ארגונית, אפשרויות קידום, גמישות לעבוד מהבית או מכל מקום בעולם וכמובן פינוקים. בכל אזכור של מיתוג מעסיק בתהליכי גיוס או תהליכים פנים ארגוניים ניתן ואף רצוי להשען על ערכים ארגוניים מוסכמים, ברורים ויחויידים אשר מבדלים את ארגון אחד ממתחריו ויוצרים "גאוות יחידה".

Candidate Experience – חווית מועמד מתחילה במפגש בין ארגון מגייס לבין מועמדים אקטיבים שפנו למשרה או מועמדים פסיבים שאותרו וסומנו לטובת המשרה ברשתות החברתיות. חוויה נזגרת מאופן הפניה, מתן מידע עדכני ומדויק, תהליך ראיון עצמו וכמובן זמן תגובה עד לקבלת תשובה חיובית או שלילית. לחווית מועמדות ישנה השפעה ארוכת טווח עד כדי קושי אמיתי במאמצי גיוס של אותה חברה, בגלל המלצות חיוביות או שליליות של מועמדים בתהליך.

Company Culture– התרבות הארגונית היא מערכת מסרים, הנחות יסוד ואמונות יסוד הפועלות כתשתית הערכית שעליה נשען הארגון. תרבות ארגונית מגדירה את האקלים וסביבת עבודה לכלל העובדים בארגון. מסרים, חזון, ייעוד וערכים הינם קריטים להצלחה של כל חברה. בלב תרבות ארגונית נמצאת זהות ארגונית ומכאן תחושה של הזדהות עמוקה עם הערכים ומחויבות לעמידה ביעדים עיסיקים. עוד קצת השראה

דוגמא לקריאטיב מיתוג מעסיק של Biosense Webster

Competitor Analysis – מיתוג מעסיק הוא כלי שאמור לעזור לחברה צומחת לעמוד ביעדים עסקיים תלוי הון אנושי, גיוס ושימור עובדים מוכשרים. בשוק התחרותי לאור הזדמנויות רבות שיש לכל מועמד, ישנה חשיבות גדולה להכיר את המתחרים ישירים ועקיפים, ללמוד ולהבין איך מתוקשר EVP ועל אלו נקודות "לוחצים" המתחרים אצל המועמדים ועובדים קיימים כדי להיות מוכנים למלחמה על כל טאלנט. עמידה בהבטחות שארגון מתקשר דרך EVP למועמדים ועובדים קריטית בתחרות על טאלנט של היום.

עוד כתבות