fbpx

5 מיתוסים במיתוג מעסיק שפשוט חייבים לנפץ!

נכתב ע"י נילי חייקין
20.10.2021

Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email
Share on whatsapp
Share on facebook
Share on linkedin
Share on email

הכנו לכם חמישה מיתוסים שבטוח שמעתם עליהם, אבל שחייבים לנפץ, כי הם פשוט… לא נכונים!

מיתוס #1 – מיתוג מעסיק זה תהליך יקר מדיי:

אסטרטגיית מיתוג מעסיק אמורה לגרום לארגונים בשנת 2020 לבנות את התקציב הכולל המושקע היום בהון אנושי לבחון את סעיפי השקעה בהתאם ליעדים עסקיים. לאחר מכן לתכנן מחדש את אותו תקציב בצורה שתמסגר את הפעולות הקיימות והחדשות לשימוש בכלים אפקטיביים ובאותו תקציב על מנת לעמוד ביעדים, במקביל לבטל פעולות מסורתיות שארגון הורגל אליהם גם אם פעילות אלו לא מביאות תוצאות רצויות. לינק למאמר בגיקטיים כולל רעיונות למיתוג במשאבים פנימיים מיתוס

מיתוס #2 – אנחנו _____מדי למיתוג מעסיק (השלימו את הגרסה שלכם):

מה לא נאמר כבר בישיבות תקציב על מיתוג מעסיק? אנחנו גדולים, קטנים, התעשיה קשה, אין מועמדים טובים, זה בפרפריה (מדיי)… ואכן כל התשובות נכונות עבור ארגון שמחפש את כל הסיבות לשמר את הקיים ולא לחדש, גם המחיר של . לכל ארגון יש מותג מעסיק קיים. הבחירה נמצאת בידי ההנהלה הבכירה בלהסמיך את ידיהם של סמנכ"לי HR וMARKETING  לפעול. אסטרטגיית מיתוג מעסיק אם כך – אמורה לתת מענה ופתרון הולם לבעיה שקיימת בארגון בהקשר של הון אנושי, כאשר שימוש במיתוג מעסיק בא אחרי בחינה של כלל הכלים ובחירה בכלי מיתוג כדי להביא תוצאות. לינק למאמר בגיקטיים על מיתוג מעסיק בסטארטאפים

מיתוס #3 – מיתוג מעסיק לא ניתן למדידה

כיום תהליכי שיווק ומיתוג דיגטליים מדידים מא' ועד ת'. מבין הכלים המוכרים למדידה נמצאים גוגל אנליטיקס וביזנס מנג'ר של פייסבוק. ניתן למדוד כל שלב בהחלטה של מועמד לבחור לעבוד בארגון, החל מעלות חשיפה, מעורבות עם התוכן , יחס המרה (כמה צפו, כמה הקליקו, כמה הגישו מועמדות) עלות ליד, עלות גיוס ועוד עוד. בעשור האחרון מחלקות השיווק הפכו למכונות מדידה מרשימות, מחלקות HR לא מתורגלים ולא תמיד פנויים להשקיע שעות עבודה בדוחות אקסל מסועפים. אסטרגטיית מיתוג מעסיק באה לתת טווח מדידה לפי יעדים עסקיים ובהתאם לתקציב שהושקע

מיתוס #4 – מיתוג מעסיק ניתן לתפעל כפרויקט נקודתי קצר

כמו כל תהליך ארגוני, מיתוג מעסיק אמור להיות מאופיין, מתוזמן, מתוקצב, ראוי למשאבי זמן ומעורבות של אנשים מצוינים שקיבלו את כל הכלים כולל הכשרה מקצועית כדי להניע את הארגון מנקודה שבה לא רוצים יותר להתפשר על קיים ומוכנים לבחון את הפעילות החדשה.  עיקר העבודה והשקעה תהיה בתחילת הפעילות, בניית תשתיות, הכשרת עובדים, סנכרון ממשקים ורכישה של כלים תומכים. אסטרטגיית מיתוג מעסיק אמורה לדייק את שלבי עבודה ולשים דגשים במהלך הפעילות.

מיתוס #5 – מיתוג מעסיק לא דורש אסטרטגיה, העיקר להתחיל ולעשות

ארגון שבוחר להוציא לפועל אשכול משימות במיתוג לפני הגדרת מטרה או יעד מספרי מוסכם על כל המעורבים בעצם מסתכן בחוסר מיקוד, פיזור השקעה של משאבים ובמקרים מסוימים ביטול הפרויקט ללא השגת תוצאות. אסטרטגיית מיתוג מעסיק מפרטת מטרה שיש להשיג כלפי קהל יעד מוגדר באמצעות משימות וכלים שיווקיים על מנת להשיג יעד ארגוני בהקשר להון אנושי.

עוד כתבות